BUKH S270

BUKH SOLAS MARINE DIESEL ENGINE
270 HP (199 KW)

Elektroniczny – piezoelektryczny układ wtryskowy oparty na wspólnej szynie (common rail) dostarcza 270 hp i 50 kgm momentu obrotowego z 3.02 litrowej, widlastej 6 cylindrowej (CRDI) jednostki. Zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne pozwoliły na znaczne zmniejszenie masy, rozmiarów i wyciszenie.

Zastosowanie grafitowego odlewu bloku silnika (CGI) znacznie zwiększyło wytrzymałość i żywotność silnika. Blok CGI jest dodatkowo lżejszy i cichszy w porównaniu do klasycznego poprzednika bloku żeliwnego. Posiada on o 80 % wyższą wytrzymałość na rozciąganie, 45 % wyższą sztywność i podwójną wytrzymałość w porównaniu do bloków stalowych czy aluminiowych. Zastosowanie bloku CGI jest najnowszym i najlepszym z możliwych rozwiązań na rynku dla silników diesla.

Wyposażenie standardowe:
Material
  • Compacted Graphite Iron (CGI) cylinder block
  • Aluminium head
  • Nine balance weight crank shaft
  • Oil cooled piston
  • V6 4 valve DOHC
  • Hydraulic lash adjusters
  • Integrated water jacket
  • Low noise duplex timing chain
  • Hydraulic timing chain tensioner
  • Single serpentine belt system
  • Drive belt auto tensioner
Engine Mounting
  • Adjustable engine mount
Lubrication System
  • Easily exchangeable oil filter cartridge
  • Electric oil extraction pump
  • Seawater cooled oil cooler
  • Chain drive engine oil pump
Fuel System
  • Common rail direct injection (Solenoid injector)
    • 1,800 bar New generation Piezo injectors
  • Fuel filter with sensor detecting water in fuel
  • Electric low pressure pump
  • Dual pressure control valve
  • Low and high pressure fuel pump
Electrical System
  • 12 volt system and 150A alternator
  • Auxiliary engine stop button
  • Glow plugs for a trouble-free cold start
  • NMEA 2000 Converter (Optional)
  • 2 Pole system (Optional)
Cooling System
  • Seawater pump directly driven from the camshaft
  • Seawater cooled intercooler, heat exchanger
  • Auxiliary connector for cabin heater
  • Corrosion resistant material for seawater circuit
Engine Operating Indicator
  • Engine self protection and diagnosis
  • Display CAN information
  • Display engine diagnostic error code
  • Audible alarm and control lamps
Air inlet System
  • Oil wetted and reusable air filter
  • Crankcase gas vented into the air inlet
  • Intake silencer (Optional)
Exhaust System
  • Engine coolant cooled exhaust manifold
  • Thermal insulated exhaust system
  • Seawater cooled exhaust elbow
Turbocharger
  • Electric Variable Geometry Turbine (E-VGT)
Engine Coupler
  • Life-Iong and rattle free rubber roller coupler
  • Torsion spring type for waterjet
Emissions
  • US EPA Tier 3, IMO and RCD compliant
  • CCS COP & EIAPP
Marine Gear – Model ZF 45 C for S270J:
Gear Ratio 1:1
Weight 31 Kg
Pass-by Noise Level
  • 69.3dB (RCD Standard 75dB)

Produkty powiązane