BUKH S270
BUKH SOLAS MARINE DIESEL ENGINE
270 HP (199 KW)
Elektroniczny – piezoelektryczny układ wtryskowy oparty na wspólnej szynie (common rail) dostarcza 270 hp i 50 kgm momentu obrotowego z 3.02 litrowej, widlastej 6 cylindrowej (CRDI) jednostki. Zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne pozwoliły na znaczne zmniejszenie masy, rozmiarów i wyciszenie.
Zastosowanie grafitowego odlewu bloku silnika (CGI) znacznie zwiększyło wytrzymałość i żywotność silnika. Blok CGI jest dodatkowo lżejszy i cichszy w porównaniu do klasycznego poprzednika bloku żeliwnego. Posiada on o 80 % wyższą wytrzymałość na rozciąganie, 45 % wyższą sztywność i podwójną wytrzymałość w porównaniu do bloków stalowych czy aluminiowych. Zastosowanie bloku CGI jest najnowszym i najlepszym z możliwych rozwiązań na rynku dla silników diesla.
Wyposażenie standardowe:
Material
-
Compacted Graphite Iron (CGI) cylinder block
-
Aluminium head
-
Nine balance weight crank shaft
-
Oil cooled piston
-
V6 4 valve DOHC
-
Hydraulic lash adjusters
-
Integrated water jacket
-
Low noise duplex timing chain
-
Hydraulic timing chain tensioner
-
Single serpentine belt system
-
Drive belt auto tensioner
Engine Mounting
-
Adjustable engine mount
Lubrication System
-
Easily exchangeable oil filter cartridge
-
Electric oil extraction pump
-
Seawater cooled oil cooler
-
Chain drive engine oil pump
Fuel System
-
Common rail direct injection (Solenoid injector)
-
1,800 bar New generation Piezo injectors
-
-
Fuel filter with sensor detecting water in fuel
-
Electric low pressure pump
-
Dual pressure control valve
-
Low and high pressure fuel pump
Electrical System
-
12 volt system and 150A alternator
-
Auxiliary engine stop button
-
Glow plugs for a trouble-free cold start
-
NMEA 2000 Converter (Optional)
-
2 Pole system (Optional)
Cooling System
-
Seawater pump directly driven from the camshaft
-
Seawater cooled intercooler, heat exchanger
-
Auxiliary connector for cabin heater
-
Corrosion resistant material for seawater circuit
Engine Operating Indicator
-
Engine self protection and diagnosis
-
Display CAN information
-
Display engine diagnostic error code
-
Audible alarm and control lamps
Air inlet System
-
Oil wetted and reusable air filter
-
Crankcase gas vented into the air inlet
-
Intake silencer (Optional)
Exhaust System
-
Engine coolant cooled exhaust manifold
-
Thermal insulated exhaust system
-
Seawater cooled exhaust elbow
Turbocharger
-
Electric Variable Geometry Turbine (E-VGT)
Engine Coupler
-
Life-Iong and rattle free rubber roller coupler
-
Torsion spring type for waterjet
Emissions
-
US EPA Tier 3, IMO and RCD compliant
-
CCS COP & EIAPP
Marine Gear – Model ZF 45 C for S270J:
Pass-by Noise Level
-
69.3dB (RCD Standard 75dB)