BUKH R210J
Bukh Solas Marine Diesel Engine
210 HP (154 KW)
System wtrysku bezpośredniego BUKH R-Series Solenoid Common Rail (CRDi) dostarcza 210 KM mocy i 44 kg·m momentu obrotowego z silnika CRDI o pojemności 2,2 litra i czterech cylindrach w układzie szeregowym.
Funkcje wielokrotnego wtrysku w szynie wspólnej sprawiają, że silnik czterocylindrowy R-serii jest bardziej przyjazny dla środowiska, minimalizując emisję cząstek stałych i tlenków azotu (NOX). Projekt optymalizuje wtrysk paliwa i porty dolotowe, aby poprawić wydajność spalania, szczególnie stabilność spalania w niskich temperaturach poprzez ubogie mieszanki powietrzno-paliwowe.
Zapewnia to spełnienie najsurowszych światowych norm dotyczących emisji spalin.
OPIS
Wyposażenie standardowe:
Engine
-
Cast iron cylinder block
-
Aluminium head
-
Oil cooled piston
-
In-line 4, 16-valve DOHC
-
Hydraulic lash adjusters
-
Integrated water jacket
-
Balance shaft
-
Drive belt auto tensioner
-
Single serpentine belt system
Engine Mounting
-
Adjustable engine mount
Lubrication System
-
Easily exchangeable oil filter cartridge
-
Electric oil extraction pump
-
Seawater cooled transmission oil cooler
Fuel System
-
Common rail direct injection (CRDi)- New solenoid injector with 2,000 bar
-
Fuel filter with sensor detecting water in fuel
-
Electric low pressure pump
-
Dual pressure control valve
-
Low and high pressure fuel pump
Electrical System
-
12V/150A alternator
-
Auxiliary engine stop button
-
Glowplugs for a trouble free cold start
-
NMEA 2000 Converter (Optional)
Cooling System
-
Seawater pump driven from V-ribbed belt
-
Seawater cooled intercooler, heat exchanger
-
Auxiliary connector for cabin heater
-
Corrosion resistant material for seawater circuit
Exhaust System
-
Engine coolant cooled exhaust manifold
-
Seawater cooled exhaust elbow
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
DOWNLOADS