BUKH R210J

Bukh Solas Marine Diesel Engine

210 HP (154 KW)

System wtrysku bezpośredniego BUKH R-Series Solenoid Common Rail (CRDi) dostarcza 210 KM mocy i 44 kg·m momentu obrotowego z silnika CRDI o pojemności 2,2 litra i czterech cylindrach w układzie szeregowym.

Funkcje wielokrotnego wtrysku w szynie wspólnej sprawiają, że silnik czterocylindrowy R-serii jest bardziej przyjazny dla środowiska, minimalizując emisję cząstek stałych i tlenków azotu (NOX). Projekt optymalizuje wtrysk paliwa i porty dolotowe, aby poprawić wydajność spalania, szczególnie stabilność spalania w niskich temperaturach poprzez ubogie mieszanki powietrzno-paliwowe.

Zapewnia to spełnienie najsurowszych światowych norm dotyczących emisji spalin.

Wyposażenie standardowe:
Engine
  • Cast iron cylinder block
  • Aluminium head
  • Oil cooled piston
  • In-line 4, 16-valve DOHC
  • Hydraulic lash adjusters
  • Integrated water jacket
  • Balance shaft
  • Drive belt auto tensioner
  • Single serpentine belt system
Engine Mounting
  • Adjustable engine mount
Lubrication System
  • Easily exchangeable oil filter cartridge
  • Electric oil extraction pump
  • Seawater cooled transmission oil cooler
Fuel System
  • Common rail direct injection (CRDi)- New solenoid injector with 2,000 bar
  • Fuel filter with sensor detecting water in fuel
  • Electric low pressure pump
  • Dual pressure control valve
  • Low and high pressure fuel pump
Electrical System
  • 12V/150A alternator
  • Auxiliary engine stop button
  • Glowplugs for a trouble free cold start
  • NMEA 2000 Converter (Optional)
Cooling System
  • Seawater pump driven from V-ribbed belt
  • Seawater cooled intercooler, heat exchanger
  • Auxiliary connector for cabin heater
  • Corrosion resistant material for seawater circuit
Exhaust System
  • Engine coolant cooled exhaust manifold
  • Seawater cooled exhaust elbow

Produkty powiązane